Vinyasa Flow

A Vinyasa Flow egy dinamikus jóga gyakorlás, ahol a hangsúly a mozdulat és a légzés összhangján van, ami által a gyakorló megtapasztalhatja az ászanázás valódi örömét. Ez a stílus azonban jóval több a napüdvözlet egyes elemeinek ismételgetésénél. A vinyásza a légzés és a mozgás meghatározott rendszerét jelenti, amely segíti a gyakorlót lépésről lépésre átlendülni egyik ászanából a másikba.

A legendás 20. századi mester, Sri. T. Ksishnamacharya hozta vissza ezt a jógatípust a köztudatba, aki mindig a vinyásza rendszer elveit alkalmazta az ászanatanítás során, soha nem tanított különálló pózokat vinyásza és légzés nélkül. A flow során a pózok nincsenek hosszasan kitartva, a figyelem folyamatosan a légzésen és a mozgás folyamatán van, ezért a gyakorlás megkönnyítése érdekében az egyenletes és lassú légzés javasolt. Pont ezen aspektusa miatt a Vinyasa kifejezetten ajánlott kezdőknek is. Az emberek többsége általában könnyűnek találja a légzésre való koncentrálást, ezáltal élvezi ennek a stílusnak a gyakorlását.

Csatlakozz hozzám a matracon és tapasztald meg, milyen érzés, amikor egyszerre hullámzol a légzéseddel.

Jin Jóga

A jin jóga az ízületek jógája, mert más jógastílusokkal ellentétben nem az izmokon, hanem a mély kötőszöveteken van a hangsúly. A kötőszövetet fasciák, szalagok és inak alkotják, amelyek körülveszik és formálják az ízületeket. A yin jóga javítja az ízületek mozgásának tartományát, erősíti azokat és erőteljesen javítja a rugalmasságot.

Akkor a leghatékonyabb a jin gyakorlás, ha hideg izmokkal dolgozunk, így juttatjuk el a nyújtást a kötőszövetekhez, de akár futás, vagy dinamikusabb testmozgás után is ajánlott, amikor is kicsit más hatást fejt ki ez a passzívabb jóga irányzat.

Az órákon kevesebb ászanával dolgozunk, de azokat tovább, akár 3-5 percig is tartjuk, hogy a test teljesen bele tudjon mélyülni és a póz ki tudja fejteni a hatását.
Gyakorláshoz kényelmes ruházat javasolt.

A jóga e passzív ágának rendszeres gyakorlása:

  • fejleszti az ízületi hajlékonyságot
  • felélénkíti a keringést
  • mentálisan segít jobban a jelenben maradni

  • Csípônyitó Vinyasa

    Kevésnek érzed a csípőnyitó ászanákat egy átlagos órán? Eleged van a sok ülésből, szeretnéd ha több tér lenne a testben? Szeretnél túllendülni egy érzelmi blokkon de nem használ a mellkasnyitás? Kötöttnek érzed a csípőd? Szeretnél több szabadságot megélni a testben? Belelazulnál kényelmesen egy nyújtásba, hogy legyen időt felfedezni és megélni? Feszültnek érzed magad és jól esne alvás előtt kiűzni a stresszt az izmokból, hogy végre kipihenhesd magad? Szereted a csípőnyitó ászanákat de úgy érzed, hogy van még mit felfedezni bennünk? Jól esne egy kellemes nyújtással átlendülni a hét közepén? Szeretnéd a testet haladóbb ászanákra felkészíteni?

    Ha akár egy kérdésre is igen a válasz, adj egy esélyt ennek az órának. Próbáld ki ezt a fajta stresszkezelést, mely serkenti a vérellátást és javít a keringési rendszeren, hogy csak néhányat említsek számos jótékony hatása közül.

    Power Jóga

    A power jóga a hatha jóga ászanáira épülő, az astanga alapjain nyugvó erőteljes body and mind mozgásforma. Dinamikus légzés és áramló mozdulatok egyedülálló kombinációja jellemzi. Rendszeres gyakorlásával a mély és felületes izmok (elsősorban kar-, hát- és core izomzat) megerősödnek, fokozódik az ízületi mozgékonyság és a test rugalmassága.

    Az egymásba kapcsolódó ászanák és a saját testsúlyos gyakorlatok egyaránt hozzájárulnak a test erősítéséhez és az izmok nyújtásához. Pontos végrehajtásuk és erőteljes légzéssel való összehangolásuk koncentráltságot és folyamatos összpontosítást igényel, így a gyakorlás a tudatosság kiteljesedésében és a mindennapi stressz leküzdésében is segítségünkre lehet.

    Szeretettel várom mindazokat, akik szeretnék elérni és megtapasztalni a lágyság és a keménység illetve az erő és a rugalmasság közötti egyensúlyt.

    Szenior Jóga

    Kedves 50 felettiek!

    Azt gondoljátok, hogy a testmozgást ebben a korban már nem lehet elkezdeni? Úgy hiszitek, hogy az egészségi állapoton és az életminőségen már késő javítani? Ez nem így van! A szenior jóga az idősebb korosztály számára is lehetőséget teremt egy teljesebb életvitel kialakítására.

    A jóga légzőgyakorlataival, pózaival :

  • segíti a koncentrációt
  • megnyugtatja és kitisztítja az elmét
  • erősíti a szív izomzatát
  • megedzi a vérerek falát
  • belső szerveinket és mirigyeinket jótékonyan masszírozza, ezzel fokozva működésüket.

    A gyakorlatok nem terhelik meg az ízületeket, sőt, segítik azok épségben tartását. A nyújtó hatású gyakorlatok visszaadják a test rugalmasságát, a relaxáció pedig tökéletes pihenést nyújt az egész lényünknek. A szenior óra természetesen a korosztálynak megfelelően van összeállítva, a vendégek igényeire szabva. Senki se gondoljon bonyolult, kivitelezhetetlen gyakorlatokra. A jóga gyönyörűsége az egyszerűségében, természetességében rejlik!

    Szeretettel várom azokat, akik javítani vágynak a fizikai és szellemi állapotukon, illetve szeretnék megtartani frissességüket.